Akaryakıt Satışlarında Yeni Sistem: Ulusal Taşıt Tanıma Sistemi Başlıyor

Gelir İdaresi Başkanlığı, akaryakıt satışlarında Ulusal Taşıt Tanıma Sistemi'nin kullanılacağına dair bir duyuru yayımladı. Duyuruda, sistemin 2025 yılının başından itibaren yürürlüğe gireceği ve nasıl kullanılacağına dair bilgiler verildi.

Ekonomi - 19-11-2024 14:42

Gelir İdaresi Başkanlığı, ticari araçların akaryakıt alımlarında Ulusal Taşıt Tanıma Sistemi'nin (UTTS) kullanılacağını duyurdu. Bu sistem, 1 Ocak 2025 itibarıyla zorunlu hale gelecek. Akaryakıt ve LPG alımlarında kullanılacak sistem, taşıtların plakalarının otomatik olarak ödeme kaydedici cihazlara iletilmesini sağlayacak. Ayrıca, akaryakıt lisansı almak veya yenilemek isteyenlerin vergi borcu bulunmaması gerektiği belirtildi.

Yeni sistemle birlikte, akaryakıt pompalarına taşıt tanıma okuyucu cihazları takılacak, böylece taşıtların depo bilgileri güvenli bir şekilde aktarılacak ve plaka bilgisi elle girilemeyecek. İlk olarak 7 Aralık'ta Beşiktaş-Fenerbahçe derbisinde uygulanması beklenen sistem, 1 Temmuz 2025'e kadar işte kullanılmayan taşıtlar için de geçerli olacak.

Günün Diğer Haberleri