Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanı Mahinur Özdemir Göktaş, haziran ayına ilişkin doğum yardımı ödemelerinin bugün itibarıyla annelerin hesaplarına aktarıldığını açıkladı.
Yazılı bir açıklama yapan Bakan Göktaş, 2025 yılının “Aile Yılı” ilan edilmesi kapsamında doğum yardımı tutarlarının güncellendiğini hatırlattı. Buna göre, 1 Ocak 2025 tarihinden sonra doğan ilk çocuk için tek seferlik 5 bin lira, ikinci çocuk için aylık 1.500 lira, üçüncü ve sonraki çocuklar için ise aylık 5 bin lira destek veriliyor.
Göktaş, uygulamadan bugüne kadar toplam 1 milyon 120 bin 990 çocuğun yararlandığını belirtti. Bu çocukların 466 bin 825’inin birinci, 344 bin 139’unun ikinci, 310 bin 26’sının ise üçüncü ve sonraki çocuklar olduğunu aktardı. Ayrıca 25 bin 401 hak sahibinin ikiz ve üzeri çocuk sahibi olduğu bilgisi paylaşıldı.
Düzenli ödeme yapılan çocuk sayısının iki, üç ve üzeri çocuklar için toplam 654 bin 165’e ulaştığını ifade eden Göktaş, haziran ayı ödemeleriyle birlikte şimdiye kadar 1 milyon 99 bin 185 annenin hesabına toplam 20,1 milyar lira destek sağlandığını kaydetti.
Aile yapısını güçlendirmeye yönelik çalışmaların süreceğini vurgulayan Göktaş, “Aile olmayı teşvik eden, sürdürülebilir destek mekanizmalarıyla sağlıklı ve bilinçli aileleri güçlendirmeye devam edeceğiz.” dedi.
Doğum yardımı başvurularının e-Devlet ve “İlk Öğretmenim Ailem” mobil uygulaması üzerinden yapılabildiğini belirten Göktaş, başvurusu onaylanan ailelerin ödeme bilgilerine de aynı platformlardan ulaşabileceğini ifade etti.
Ödemelerin Halkbank aracılığıyla annelerin hesaplarına yatırıldığını hatırlatan Göktaş, desteklerin çocuklar 5 yaşını tamamlayana kadar kesintisiz şekilde sürdürüleceğini bildirdi.