Yeni Nesil POS Cihazları Zorunluluğu 10 Ocak 2025'e Ertelendi

15 Kasım'da yürürlüğe girmesi planlanan, tüm kartlı ödemelerin yalnızca yeni nesil ödeme kaydedici cihazlar üzerinden yapılmasını zorunlu kılacak uygulama, iş dünyasından gelen talepler doğrultusunda 10 Ocak 2025'e ertelendi.

Ekonomi - 15-11-2024 15:22

İstanbul Ticaret Odası (İTO) Başkanı Şekib Avdagiç, yeni nesil yazarkasa POS cihazlarına geçiş için belirlenen zorunluluğun hazırlıkların tamamlanmaması nedeniyle ertelenmesi gerektiğini ifade etmişti. Hazine ve Maliye Bakanlığı da iş dünyasının endişelerini dikkate alarak bu düzenlemeyi 2025 yılına erteleme kararı aldı.

Avdagiç, sosyal medya hesabı üzerinden yaptığı açıklamada, "Banka POS cihazlarının devreden çıkarılması ve tüm kartlı ödemelerin yeni nesil yazarkasa POS cihazlarıyla yapılması zorunluluğu yeni yıla ertelendi" diyerek müjdeyi verdi. Erteleme kararı, bankaların altyapı çalışmalarının henüz tamamlanmaması nedeniyle özellikle turizm sektörü için rahatlatıcı bir gelişme oldu.

Başlangıçta 15 Kasım'da toplatılması planlanan POS cihazları, bazı bankaların yazılım altyapısının hazır olmaması nedeniyle ertelendi.

Günün Diğer Haberleri